Egy hete jöttünk vissza Görögországból, ahol olajfaültetvények orchideaflóráját vizsgáltuk. Egy hét terepmunka alatt 62 olajligetig jutottunk; az alábbiakban erről adok közre egy kis fotóválogatást.

 Görögországban az ország megfelelő régióiban egymást érik az olajligetek, melyek ha extenzíven vannak művelve, számos élőlény, így például orchideák otthonai is lehetnek.


Volt olajligetben többek között például Orchis quadripunctata,


Ophrys reinholdii,


vagy Ophrys apifera is.


Gyomos, de szép pipacsos fiatal olajliget


A túllegeltetett olajligetekben hiába keresünk ritka élőlényeket. Ezen a helyen egyébként nagyban fotózgattam a birkákat, mikor kis híján ráléptem egy alvó pásztorkutyára, ami vélhetően a "kedvező"szélirány, illetve az erős szél miatt nem vett észre. Mikor ez megtörtént, nagyon megijedt a kutya, így felkelt, és nekem támadt, és én ebben a pillanatban magamban elkönyveltem, hogy meg leszek harapva, csak az a kérdéses, hogy hol, és hogy mennyire. Végül megúsztam harapás nélkül, de szerintem Erdélyben, vagy a Kaukázusban hasonló szituációban tuti, hogy minimum úgy megpocsékol, hogy kórházba kerülök, de inkább megváltott volna engem az árnyékvilágbeli szenvedéseimtől.



 Többször aludtunk olajligetben, a hajnali fények pedig kifejezetten csodálatosak voltak


Út a bícsre


Ahol tehettem, lekapkodtam és megettem a vadspárga friss, tavaszi hajtásait


Ő is imádta az olajligeti miliőt


Az Olymposon levadásztuk a bennszülött Jankaea heldreichii még bimbós példányait


Egyik tengerparti szálláshelyünk


Ebben az összeszart kalyibában is aludtunk egyet, ami remek szolgálatot tett az éjjel szakadó eső ellen


Kamuflázs tyúk az olajligetben


Tápláló terepi reggeli


A kövek alatt szkolopendrák is voltak, akár az olajligetekben is


Dél-Görög tájkép


Nő a platánfa? Nő a platánfa...


Még fodballra is jutott időnk az egyik görög sztádionban; anno ókori Olympiákat rendezhettek ezen a helyen... Attila itt viszont a labda ívét elnézve nekem történő passz helyett éppen Jupiter körüli pályára állítja a labdát 


Streets of Peloponnészosz


A kép címe: Tajgetosz pozitív


És akkor a romcsis zárókép.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon